Tickets
Ik ben mijn tickets kwijt. Wat moet ik doen?
Geen probleem! Stuur een e-mail naar tickets@vierschaar.nl met uw naam en de gegevens van uw bestelling. Wij sturen de tickets dan opnieuw naar u toe.
Controleer ook uw spam- of ongewenste e-mailmap, soms komen de tickets daar terecht.
Is het toegangsticket inclusief consumptie?
Ja, uw toegangsticket is inclusief één consumptie. Na afloop van de voorstelling kunt u een drankje aan de bar in de Hofzaal bestellen.
Kan ik mijn ticket wijzigen?
Ja, dit is mogelijk. Tot 20 augustus 2025 kunt u tickets omwisselen. De administratiekosten hiervoor bedragen: € 14,50 Na het verstrijken van deze datum is het niet meer mogelijk om uw tickets te ruilen. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt
Zijn mijn plaatsen gereserveerd?
Alleen tijdens het eerste bedrijf kunt u uw plaatsen kiezen. Voor het tweede en derde bedrijf wordt u door publieksbegeleiding naar uw plaats begeleid (deze plaatsen kunt u niet reserveren)
Informatie over rolstoeltickets (voorwaarden en reservering).
Per voorstelling zijn er een aantal rolstoeltickets beschikbaar. Deze tickets zijn alleen voor degene die rolstoelafhankelijk zijn en tijdens de voorstelling in de eigen rolstoel blijven zitten.
Voor het tweede en derde bedrijf wordt u door publieksbegeleiding naar uw plaats begeleid (deze plaatsen kunt u zelf niet reserveren maar wordt geregeld door publieksbegeleiding)
Hoe werkt de toegang tot het theaterdiner?
De deuren gaan open vanaf 17.30 uur.
U komt binnen via het VVV-kantoor.
Het diner start tussen 17.45 en 18.00 uur.
Bij aankomst wordt uw dinerticket gescand. Zorg dus dat u het juiste ticket bij de hand heeft.
Heeft u later op de avond een voorstelling? Dan bent u van harte welkom in de Hofzaal. Daar kunt u, op eigen kosten, een drankje nuttigen. U kunt er ook voor kiezen om via de VVV het Markiezenhof tussendoor te verlaten.
Na het diner sluiten we gezellig weer aan om via de poort aan de voorkant van het Markiezenhof naar binnen te gaan voor de voorstelling. Vergeet daarbij niet uw toegangstickets klaar te houden.
Uitverkocht, maar toch beschikbaar?
Het kan voorkomen dat een voorstelling die eerder uitverkocht was, toch weer kaarten beschikbaar heeft. Ook deze voorstellingen blijven zichtbaar op onze website. Soms komen er plaatsen vrij doordat bezoekers hun kaarten omruilen.
Wilt u kaarten voor een specifieke datum die eerder niet beschikbaar was? Controleer dan regelmatig of er stoelen zijn vrijgekomen.
Voorstelling
De voorstelling komt eraan. Krijg ik nog belangrijke informatie?
Zeker! U ontvangt de dag vóór de voorstelling een e-mail met alle details over het evenement.
Ik ben te laat, mag ik nog naar binnen?
In verband met de veiligheidsvoorschriften, kan u niet meer naar binnen na de start van de voorstelling. U kunt eventueel aansluiten bij het tweede bedrijf. U kunt zich aan de poort melden. Er worden geen uitzonderingen gemaakt.
Informatie over individuele geluidsversterking tijdens de voorstelling.
Voor een optimale en persoonlijke beleving maken we tijdens Huiveren in het Hof gebruik van individuele geluidsversterking door middel van koptelefoons. Dit wordt uitgereikt door publieksbegeleiding.
Mag ik foto’s of video’s maken?
Nee, dit is niet toegestaan. Er wordt een uitzondering gemaakt voor het slotapplaus
Hoe lang duurt de voorstelling?
De voorstelling duurt tussen de 1,5 en 2 uur.
Zijn er toiletten beschikbaar?
Ja, er zijn toiletten op locatie beschikbaar. Houd er rekening mee dat wachttijden kunnen ontstaan tijdens pauzes en dat deze niet te bezoeken zijn tijdens de voorstelling
Is de voorstelling geschikt voor kinderen?
Huiveren in het hof is niet geschikt voor hele jonge kinderen. Vanaf welke leeftijd de voorstelling wel geschikt is, hangt van uw kind(eren) af. Er zijn spannende scenes, met vampieren en zombie-achtige karakters
Is er een pauze voorzien?
Nee, tijdens de voorstelling is er geen pauze. Er is wel de mogelijkheid om uw benen te strekken tijdens de verplaatsing tussen de verschillende bedrijven.
Mag ik eten en drinken meenemen?
Ja, u mag eten en drinken meenemen, maar deze mogen geen gevaar vormen bij een calamiteit
Zit er een overkapping over de tribunes?
Wij kunnen niet garanderen dat u droog zit tijdens de voorstelling. Niet overal is een overkapping aanwezig.
Wat gebeurt er bij slecht weer?
Bij lichte regen gaat de voorstelling meestal gewoon door. Bij hevig weer (storm, onweer) kan de voorstelling worden, uitgesteld, onderbroken of geannuleerd. We vragen u altijd de instructie van publieksbegeleiding op te volgen. Paraplu's zijn niet toegestaan tijdens de voorstelling. Regenponcho's zijn bij binnenkomst te koop voor €1,00.
Hoe weet ik waar ik heen moet tijdens de voorstelling?
Plublieksbegeleiding is er om u voor en tijdens de voorstelling te begeleiden. Wij vragen u de instructie op te volgen.
Toegankelijkheid
Ik ben slecht ter been, kan ik mijn scootmobiel meenemen?
Vanwege veiligheidsredenen is het niet mogelijk om u tijdens de voorstelling te verplaatsen met een scootmobiel. Deze worden dan ook niet toegelaten tijdens de voorstelling
Is de locatie rolstoeltoegankelijk?
Per voorstelling zijn er een aantal rolstoeltickets beschikbaar. Deze tickets zijn alleen voor degene die rolstoelafhankelijk zijn en tijdens de voorstelling in de eigen rolstoel blijven zitten. Voor het tweede en derde bedrijf wordt u door publieksbegeleiding naar uw plaats begeleid (deze plaatsen kunt u zelf niet reserveren maar wordt geregeld door publieksbegeleiding)
Waar kan ik parkeren?
In de buurt van het Markiezenhof zijn op korte loopafstand voldoende parkeerplaatsen. Let op: het is betaaldparkeren afhankelijk van de locatie en het tijdstip waarop u uw auto parkeert
Ik ben op de fiets, waar kan ik mijn fiets stallen?
Deze kunt u stallen op het Nelson Mandela plantsoen, in de Burgm. Stulemeijer laan.(tegenover de muziekschool)
Is er een mogelijkheid om iemand in een rolstoel te begeleiden?
De rij achter de rolstoelplaatsen zijn gereserveerd voor de rolstoelbegeleiders. Begeleid u iemand in een rolstoel dan kunt u gebruikt maken van dit ticket. U kunt plaatsnemen achter degene met de rolstoel met maximaal 2 personen. Er zijn 2 begeleidersplaatsen gereserveerd per rolstoel. Bent u met meer personen? Voor de extra benodigde kaarten kiest u voor de standaard kaarten.
Voor het tweede en derde bedrijf wordt u door publieksbegeleiding naar uw plaats begeleid (deze plaatsen kunt u zelf niet reserveren maar wordt geregeld door publieksbegeleiding)
Diner
Hoe laat is het diner?
De deuren gaan open vanaf 17.30 uur. Het diner start tussen 17.45 en 18.00 uur.
Als ik een diner vooraf heb gereserveerd, wordt mijn plek dan vrijgehouden?
Jazeker tijdens het eerste bedrijf zijn er gereserveerde plaatsen, deze worden vrijgehouden tot het begin van de voorstelling
Hoe werkt de toegang tot het theaterdiner?
De deuren gaan open vanaf 17.30 uur.
U komt binnen via het VVV-kantoor.
Het diner start tussen 17.45 en 18.00 uur.
Bij aankomst wordt uw dinerticket gescand. Zorg dus dat u het juiste ticket bij de hand heeft.
Heeft u later op de avond een voorstelling? Dan bent u van harte welkom in de Hofzaal. Daar kunt u, op eigen kosten, een drankje nuttigen. U kunt er ook voor kiezen om via de VVV het Markiezenhof tussendoor te verlaten.
Na het diner sluiten we gezellig weer aan om via de poort aan de voorkant van het Markiezenhof naar binnen te gaan voor de voorstelling. Vergeet daarbij niet uw toegangstickets klaar te houden.